Idei în mișcare

 
                                                                       Viața din belșug
 
 
O oiță, două oițe…l-Cute-Sheep
Că tot a început noul an într-un fel oarecare (frig și cam atât), am zis să mai aduc și eu un „suflu nou” pe lângă versurile anacolutice, care oricum mă tentează. Totodată, mă aliniez și eu la ce se zice de început de an: Vine o nouă zi, un nou nivel, o altă dimenisiune spirituală, o un nou capitol, o nouă ungere… Când vor veni, nu știu! Cert e, că mă amuză de fiecare dată acest salut general așa cum mă amuză șocul unora că a început să ningă iarna, sau că au înflorit copacii primăvara, etc.
 Așa că, încep cu posibile digresiuni din Ioan, că doar el începe dinainte de creație. Matei și Luca încep cu Nașterea lui Isus, iar Marcu, cu botezul Său. De ce o fi el mai abstract? habar n-am! „Soluția cea mai la îndemână este că învățăturile lui Isus sunt exprimate în limbajul ioanin. Dacă aceasta este soluția corectă, și dacă trebuie să concludem că Evanghelia a patra este formulată în limbajul ioanin, atunci se ridică o altă întrebare importantă: În ce măsură teologia din a patra Evanghelie aparține lui Ioan mai degrabă decât lui Isus? În ce măsură a fost asimilată învățătura lui Isus de mintea lui Ioan și astfel ceea ce avem este o interpretare ioanină mai degrabă decât o reprezentare exactă a învățăturii proprii lui Isus?” 
După cele relatate, urmează ceva din Evanghelia asta, la care am primit o mini-revelație, pe drum, de mâna cu Gabriel (zâmbet)… așa din senin: Să fie oare viața din belșug un confort fizic, palpabil, după care tânjește creștinul (inclusiv eu)? „Eu am venit ca oile să aibă viaţă, şi s-o aibă din belşug.”(Ioan 10:10). Această propoziție este citată atât de des ca o promisiune a lucrurilor materiale, dar în context are legătură cu a-L cunoaște pe Isus personal și cu promisiunile spirituale, nu cu prosperitatea materială, pe care El le aduce (este paralel cu 4:14 și 7:38). Nu are de-a face cu a avea mult mai mult în această viață, ci cu a cunoaște și a deține adevărata viață! În timp ce Sinopticele (celelalte trei evanghelii) menționează accentul lui Isus pe Împărăția lui Dumnezeu, Ioan scrie despre accentul lui Isus pe viața veșnică. Oricine o poate avea acum! Împărăția a fost inaugurată! Așadar, noi deținem această viață din belșug, iar ea se declanșează în momentul în care alegem să îi îmbogățim și pe alții. Destul de simplu aș zice: cunoașterea de Dumnezeu, profunzimea unei dorințe de a dărui creează pace; în schimb, efortul depus pentru confortul material duce la oboseală. 
3f3f939a54f60846bff5344bc1690acfÎn concluzie, această viață din abundență (cuvântul preferat al creștinilor), nu are de a face cu bogăția sau sărăcia; nu ele reprezintă absența sau prezența acestui tip de viață, ci mai degrabă o stare interioară rezultată de undeva din colțul inimii lui Dumnezeu înspre omenire. (Sau înspre oile Sale, cum vreți).
Sursă: http://www.freebiblecommentary.org/pdf/rum/VOL04_romanian.pdf
 
 
 
       

 

 

 

4 gânduri despre “Idei în mișcare

  1. Mândru de tine! Știi faza aia că ceea ce primim în Isus e musai de împărțit cu alții? Plinătatea vieții pe orizontală este exprimată în deplinătatea vieții pe verticală 😀

  2. … aveam acest link salvat. Stiu ca era vorba despre viata din belsug… si am venit dupa un timp sa recitesc insa, nu stiu exact ce se intampla, a disparut postarea ta, sau ai inlocuit-o?

    1. Da, asa este… pentru ca nu este ca si pagina de home ca articolele sa se aseze unul sub altul, in sectiunea asta se inlocuiesc. Maine il voi pune din nou, sub cel actual 🙂

Lasă un răspuns către Roxanne Lys Anulează răspunsul